wales_01_latvala.jpg Το Wales Rally GB αποτέλεσε τον τελευταίο αγώνα του WRC, και αυτόν όπου θα κρινόταν η μάχη για τον τίτλο των Οδηγών. Loeb/Elena και Hirvonen/Lehtinen ήταν τα πληρώματα που θα έδιναν την μεγάλη μάχη η οποία όμως κρίθηκε σχετικά νωρίς στον αγώνα. Στην 8η ε.δ., και μετά από μια έξοδο που είχαν στην 7η, οι Φιλανδοί εγκαταλείπουν από πρόβλημα στον κινητήρα του Ford Fiesta WRC και έτσι οι Loeb/Elena με το Citroen DS3 WRC αυτομάτως κατέκτησαν τον 8ο τους συνεχόμενο τίτλο. Στην συνέχεια εγκατέλειψαν και αυτοί, και η νίκη στον αγώνα κατέληξε στους Latvala/Anttila με το 2ο εργοστασιακό Ford Focus WRC. 

Ενημέρωση

Oι 2 φετινοί πρωταγωνιστές του θεσμού έδειξαν ότι η μάχη τους θα κρατούσε όλους στις μύτες των ποδιών τους μέχρι το τέλος καθώς σε θέμα χρόνων οι διαφορές τους ήταν απειροελάχιστες και με τις λεπτομέρειες να φαινόταν ότι θα έκριναν τον τίτλο. To λάθος έγινε πρώτα από τον Φιλανδό και δυστυχώς ήταν οριστικό!  Η έξοδος που είχε στην 7η ε.δ. τραυμάτισε σοβαρά το Fiesta με αποτέλεσμα να αναγκαστούν να σταματήσουν την προσπάθειά τους μετά το τέλος της ε.δ.. Έτσι ο Loeb είχε την πολυτέλεια να μην συνεχίσει υπό πίεση και να απολαύσει τον 8ο του τίτλο. Συνέχισε στον ίδιο ρυθμό κυνηγώντας τη νίκη θέλοντας με αυτή να γιορτάσει την κατάκτηση του πρωταθλήματος. Ο Latvala όμως ήθελε και αυτός να αποδείξει την ταχύτητα του και να κλείσει την σεζόν με την πρώτη του νίκη για φέτος. Έκανε έναν φανταστικό αγώνα και "προσπέρασε" τον Loeb μετά την 15η ε.δ.. Η μάχη συνεχίστηκε για μερικές ακόμα ε.δ. αλλά στην απλή από την 18η ε.δ. στην 19η ο Loeb είχε ένα ατύχημα με ένα αυτοκίνητο δημοσιογράφων που ερχόταν στο αντίθετο ρεύμα με αποτέλεσμα να εγκαταλείψει εκεί και αυτός. Έτσι οι Latvala/Anttila, με την διαφορά από τους 2ους να ξεπερνά τα 3 λεπτά, απλά είχαν να φέρουν το αυτοκίνητο στον τερματισμό, όπως και έκαναν, και να πάρουν την νίκη.

Λόγω των αρκετών εγκαταλείψεων από τους συνήθεις πρωταγωνιστές του θεσμού, στο πόντιουμ του αγώνα είδαμε πληρώματα που συνήθως δεν βλέπουμε εκεί. Οι Ostberg/Andersson με το Ford Fiesta WRC της Stobart έκαναν έναν πολύ καλό αγώνα και ξεχώρισαν από τους υπόλοιπους "ιδιώτες". Βρέθηκαν στην 5άδα από πολύ νωρίς, με όλους μέσα, και διατήρησαν αυτόν τον ρυθμό μέχρι τον τερματισμό ισοφαρίζοντας την καλύτερη τους επίδοση ως τώρα στον θεσμό.

Για το τελευταίο σκαλί του πόντιουμ έγινε μεγάλη μάχη η οποία κράτησε μέχρι την τελευταία ε.δ. του αγώνα. Οι H.Solberg/Minor με το Ford Fiesta WRC της Stobart και οι Meeke/Nagle με το εργοστασιακό Mini John Cooper Works WRC μπήκαν στην τελευταία ε.δ. με διαφορά μόλις 1''8, αλλά ο Meeke πολύ νωρίς στην ε.δ. είχε ένα τετ-α-κε που του κόστισε αρκετά δεύτερα τα οποία δεν μπόρεσε να καλύψει μέχρι το τέλος της. Έτσι ο H.Solberg έκλεισε την φετινή χρονιά με τον καλύτερο τρόπο κερδίζοντας μια θέση στο πόντιουμ και τερματίζοντας τελικά 7''2 εμπρός από τον Meeke.

5οι γενικής τερμάτισαν οι Wilson/Martin με το Ford Fiesta WRC της Stobart σε έναν αγώνα που σίγουρα περιμέναμε περισσότερα από αυτούς καθώς αγωνιζόταν εντός έδρας ενώ στην 6η θέση τους ακολούθησαν οι Tanak/Sikk στην πρώτη τους εμφάνιση με ένα Ford Fiesta WRC με την υποστήριξη της DMACK. Oι Εσθονοί έκαναν πολύ καλή εμφάνιση και δικαιολόγησαν τον χαρακτηρισμό των μελλοντικών πρωταγωνιστών του θεσμού!

Η πρώτη 8άδα συμπληρώθηκε από τους Novikov/Giraudet και Kuipers/Miclotte με άλλα 2 Ford Fiesta WRC.

Oι Ogier/Ingrassia με το 2ο εργοστασιακό Citroen DS3 WRC εγκατέλειψαν μόλις στην 1η ε.δ. του αγώνα από σπασμένο τροχό αλλά συνεχίζοντας την επόμενη μέρα με super rally κατάφεραν να φτάσουν μέχρι την 11η θέση της γενικής ενώ επικράτησαν και στην Power Stage.

O αγώνας προσμετρούσε και στο PWRC όπου εκεί μάχη για τον τίτλο δεν έγινε, καθώς οι Paddon/Kennard τον κατέκτησαν από τον προηγούμενο αγώνα (στον αγώνα συμμετείχαν με Subaru Impreza R4 και τερμάτισαν 13οι γενικής). Η νίκη πήγε στους Flodin/Alanne με το Subaru Impreza WRX ενώ τους ακολούθησαν οι Kosciuszko/Szczepaniak με Mitsubishi Lancer RS Evolution X και οι Fuchs/Garcia με ίδιο αυτοκίνητο.

Αντιθέτως με το PWRC, στο WRC Academy η μάχη μεταξύ των πληρωμάτων των Ford Fiesta R2 πήγε στην τελευταία ε.δ.. Οι Breen/Roberts κατάφεραν να πάρουν τη νίκη από τους Kaur/Lepikson με αποτέλεσμα να ισοβαθμίσουν στην τελική βαθμολογία. Έτσι ο τίτλος κρίθηκε στο ποιο πλήρωμα κέρδισε τις περισσότερες ε.δ. κατά την διάρκεια της χρονιάς και εκεί ο Breen υπερτερούσε με αποτέλεσμα να πάρει τον τίτλο και τις 500.000 ευρώ έπαθλο!

Στις κυριότερες εγκαταλείψεις του αγώνα θα βρούμε και τους P.Solberg/Patterson με το Citroen DS3 WRC που σταμάτησαν την προσπάθειά τους στην 12η ε.δ. από μηχανική βλάβη.

Το ξεκίνημα της νέας σεζόν είναι στα μέσα Ιανουαρίου με την επιστροφή του Rally Monte Carlo στον θεσμό.

Video

WRC - Wales Rally GB 2011