monte_4_loeb_d1.jpg
Άνοιξε η αυλαία του φετινού Παγκοσμίου πρωταθλήματος, με το φημισμένο Μόντε Κάρλο, το οποίο παραδοσιακά αποτελεί τον πρώτο γύρο του θεσμού τα τελευταία χρόνια. Όλα τα φώτα είναι  στραμμένα στον μικρόσωμο, Sebastien Loeb, ο οποίος επιστρέφει, έστω και για μία παράσταση. Το σκέλος της Πέμπτης περιελάμβανε δύο νυχτερινές ειδικές, συνολικού μήκους 41 αγωνιστικών χιλιομέτρων, με την πρώτη μάλιστα ειδική να μεταδίδεται απ’ ευθείας από την τηλεόραση, καθηλώνοντας εκατομμύρια κόσμου, ο οποίος περίμενε με ανυπομονησία την επάνοδο του Loeb!
monte_1_ogier_d1.jpg

Ενός Loeb, ο οποίος απέδειξε πως η τέχνη δεν ξεχνιέται εύκολα! Ξεκίνησε ορεξάτος, πετυχαίνοντας τον ταχύτερο χρόνο στην εναρκτήρια ειδική, εκμεταλλευόμενος μάλιστα και τη σειρά εκκίνησης. Με αυτόν τον τρόπο έχτισε μια διαφορά μισού λεπτού από τον «μισητό» του αντίπαλο, Sebastien Ogier, σε μια ειδική η οποία είχε εναλλαγές πάγου, χιονιού και βρεγμένης ασφάλτου. Ο περσινός πρωταθλητής, όμως, αντεπιτέθηκε στη δεύτερη διαδρομή, η οποία ήταν καθαρή από χιόνι και πάγο και δεν άφησε κανένα περιθώριο αντίδρασης στον Loeb. Βέβαια, το τέλος της πρώτης ημέρας, βρήκε τον οδηγό της Citroen να είναι επικεφαλής με μια ρευστή διαφορά 13 δευτερολέπτων. Τρίτος ακολουθεί ο Latvala, ο οποίος φέτος επισκέπτεται στο Μόντε Κάρλο, έχοντας ως στόχο τον τερματισμό στην πρώτη τετράδα και μέχρι στιγμής τα καταφέρνει περίφημα.

Πίσω του βρίσκεται ο Ott Tanak, ο οποίος εντυπωσίασε στην πρώτη ειδική, πετυχαίνοντας το δεύτερο ταχύτερο χρόνο. Αξίζει να σημειωθεί πως ο 28χρονος Εσθονός συμμετείχε άλλη μια φορά στο συγκεκριμένο αγώνα, το 2012. Στην πέμπτη θέση βρίσκεται ο έτερος οδηγός της M-Sport Ford, Elfyn Evans, με τον συμπατριώτη του Kris Meeke να ακολουθεί έκτος. Την 8άδα συμπληρώνουν οι Andreas Mikkelsen και Thierry Neuville. Ο Νορβηγός κινήθηκε αρκετά φυλαγμένα, χωρίς περιττά ρίσκα, ενώ από την άλλη ο Βέλγος δήλωσε χαρούμενος που κατάφερε να ολοκληρώσει την πρώτη μέρα του αγώνα. Είναι χαρακτηριστικό πως ο οδηγός της Hyundai αντιμετώπιζε προβλήματα στο πρώτο σκέλος του Ράλλυ Μόντε Κάρλο, από το 2011 έως και το 2014!

Η έκπληξη του περσινού αγώνα, ο Γάλλος Bryan Bouffier είχε έξοδο στη δεύτερη ειδική διαδρομή, με αποτέλεσμα να εξανεμιστούν οι όποιες ελπίδες είχε για ένα καλό πλασάρισμα στη γενική. Πρόβλημα με τα ηλεκτρικά του Ford Fiesta WRC αντιμετώπισε ο Robert Kubica, ο οποίος έχασε πολύτιμο χρόνο στη δεύτερη διαδρομή. Μάλιστα, η αστυνομία σταμάτησε τον Πολωνό, καθώς τα φώτα του Fiesta δε λειτουργούσαν. Δεν ξεκίνησε με τον καλύτερο τρόπο η χρονιά για τον Chardonnet, ο οποίος είχε επαφή με πέτρα, με αποτέλεσμα να τραυματίσει την ανάρτηση του DS3 και να εγκαταλείψει την προσπάθειά του.

Στο WRC2, το οποίο προβλέπεται ιδιαίτερα ανταγωνιστικό και τη φετινή χρονιά, προηγείται ο Stephane Lefebvre με Citroen DS3 R5, παρά τη «στιγμή» που είχε στην πρώτη ειδική! Ο Σλοβάκος Martin Koci (Ford Fiesta R5), ο οποίος μεταπήδησε στην κατηγορία από το Junior WRC ακολουθεί, με τον Quentin Giordano να κλείνει την πρώτη τριάδα. Ο Γάλλος οδηγός του DS3 R5 είχε μια μικροέξοδο στη δεύτερη διαδρομή της ημέρας, χάνοντας έτσι πολύτιμο χρόνο. Ο δικός μας, Ιορδάνης Σερδερίδης βγήκε εκτός δρόμου στα πρώτα χιλιόμετρα της δεύτερης ειδικής, τραυματίζοντας ελαφρά το νέο του αυτοκίνητο. Άτυχο ήταν ένα εκ των φαβορί στην κατηγορία, ο Γάλλος Eric Camilli, ο οποίος στην πρώτη του εμφάνιση με το Ford Fiesta R5 είχε κλατάρισμα, χάνοντας αρκετά λεπτά στην εναρκτήρια ειδική. Στη δεύτερη ειδική αντεπιτέθηκε, ανεβαίνοντας έτσι στην κατάταξη της κατηγορίας.

Στο JWRC, ο Quentin Gilbert προηγείται με τους Terry Folb και Simone Tempestini να ακολουθούν. Ο Gilbert, είχε επαφή με τοίχο, χωρίς όμως σοβαρές συνέπειες, ενώ οι λανθασμένες σημειώσεις προβλημάτισαν τον 21χρονο Tempestini. Την έκπληξη έκανε ο Βρετανός πρωταθλητής, Daniel McKenna, καθώς τέθηκε επικεφαλής στην πρώτη ειδική. Μια ποινή όμως 2 λεπτών και 20 δευτερολέπτων τον έριξε στην έκτη θέση της κατηγορίας.

Ικανοποιητικά κινούνται τα άλλα δύο Ελληνικά πληρώματα που συμμετέχουν στον αγώνα, οι Παυλίδης-Harryman και Δριβάκος-Μπαντέ. Ο Βορειοελλαδίτης οδηγός του Citroen DS3 R3T αγωνίζεται για πρώτη φορά σε τέτοιες συνθήκες και δεν πιέζει. Από την άλλη, ο οδηγός του Civic προσπαθεί να βρει τα πατήματά του, καθώς απέχει δύο χρόνια από τους αγώνες!

Το σκέλος της Παρασκευής περιλαμβάνει έξι ειδικές διαδρομές, συνολικού μήκους 134.1 αγωνιστικών χιλιομέτρων. Η μάχη μεταξύ των δύο Seb  προμηνύεται σπουδαία!


 monte_2_latvala_d1.jpg
 monte_32_lefebvre_d1.jpg