01mikkelsen.jpg  To πρωτάθλημα του IRC για το 2011 ολοκληρώθηκε με τον αγώνα της Κύπρου να προσφέρει πλούσιο θέαμα και συγκινήσεις μέχρι το τέλος. Μεγάλοι νικητές του αγώνα και πλέον πρωταθλητές του θεσμού, αναδείχτηκαν οι Mikkelsen/Floene με το Skoda Fabia S2000 της Skoda UK. Χρειαζόταν μόνο την νίκη για να το καταφέρουν αυτό, ασχέτως τι θα γινόταν με τους υπόλοιπους διεκδικητές, και αυτή κυνήγησαν εξ' αρχής, ακολουθώντας εξαιρετικά γρήγορο ρυθμό με το καλημέρα τον οποίο διατήρησαν μέχρι το τέλος. Κέρδισαν τις 7 από τις 11 ε.δ. του αγώνα και δεν άφησαν σε σχεδόν κανέναν το περιθώριο να τους αμφισβητήσει στην κορυφή! 

Ενημέρωση

Η χρονιά δεν ξεκίνησε καλά για τους Νορβηγούς καθώς στον πρώτο αγώνα της χρονιάς, το Monte Carlo, εγκατέλειψαν μόλις στην 1η ε.δ. ενώ και η συνέχεια δεν ήταν πολύ καλύτερη. Μέχρι και τον 8ο αγώνα της χρονιάς στην Ουγγαρία μετρούσαν τρεις εγκαταλείψεις, δυο 6ες θέσεις, 1 5η, μια 4η, και μια 2η (με team-orders στις Αζόρες) και ίσως κανείς να μην πίστευε ότι θα μπορούσαν να μπουν ποτέ στο παιχνίδι του τίτλου. Όμως χάρην στις εξαιρετικές του εμφανίσεις στους 3 τελευταίους αγώνες της σεζόν, σε συνδυασμό με τον συντελεστή βαθμών στους 2 τελευταίους (Σκωτία - 1,5, Κύπρος - 2) κατάφεραν να τερματίσουν 1οι στην κούρσα του τίτλου.

Ας δούμε όμως τι έγινε στον αγώνα. Πολύ νωρίς, μόλις στην πρώτη ε.δ., το μεγάλο φαβορί για τον τίτλο, οι Hanninen/Markkula με το εργοστασιακό Skoda Fabia S2000, που χρειαζόταν μόλις την 3η θέση στον αγώνα για να κατακτήσουν τον τίτλο, είχαν έξοδο στην 2η στροφή της ε.δ. και κατέστρεψαν το πίσω αριστερό άκρο του Fabia ενώ ήταν αδύνατο να συνεχίσουν καθώς δεν μπόρεσαν να βγάλουν από το χαντάκι που έπεσε παρά την βοήθεια των αρκετών θεατών που βρισκόταν στο σημείο. Ο Φιλανδός ξεκίνησε κα πάλι την επόμενη μέρα με super rally αλλά το μόνο που κατάφερε ήταν να ανέβει μέχρι την 16η θέση της γενικής.

Έτσι μετά το πρώτο loop η μάχη για την νίκη έδειχνε ότι θα πάει μεταξύ του Mikkelsen και των Neuville/Gilsoul με το Peugeot 207 S2000 της Peugeot Belgium/Luxembourg. Μάλιστα στην 3η ε.δ. του αγώνα, ο Μikkelsen είχε ένα τετ-α-κε με αποτέλεσμα ο Neuville να περάσει μπροστά στην γενική. Η καταστροφή για τους Βέλγους όμως δεν άργησε καθώς στην αμέσως επόμενη ε.δ., την 4η, μετά από ένα πέρασμα από νερά, το δυναμό του 207 δεν άντεξε και οδήγησε το πλήρωμα στην εγκατάλειψη επίσης πολύ νωρίς.

Έτσι η μάχη για την νίκη περιορίστηκε ανάμεσα στους Mikkelsen και στους Al Attiyah/Bernacchini με το Ford Fiesta S2000 οι οποίοι όμως δεν διεκδικούσαν κάποιον τίτλο. Αυτό όμως δεν σήμαινε ότι ο Άραβας οδηγός δεν θα κυνηγούσε την νίκη καθώς εξαπέλυσε την επίθεση του λίγο πριν το τελευταίο loop του αγώνα αλλά και αυτός δεν στάθηκε τυχερός καθώς στο σέρβις που ακολούθησε εγκατέλειψε από πρόβλημα στον κινητήρα του Fiesta.

O δρόμος πλέον για τον Mikkelsen είχε σχεδόν "ισιώσει" και το μόνο που έμενε ήταν να φέρει το αυτοκίνητο στον τερματισμό καθώς η διαφορά του από τον 2ο ήταν διαφορά ασφαλείας ακόμα και για έναν τόσο δύσκολο αγώνα σαν αυτόν της Κύπρου. Δεν έκανε το λάθος τελικά, και έτσι έφτασε στον πρώτο τίτλο της καριέρας του, μόλις στα 24 του, και με το μέλλον να προβλέπεται λαμπρό!

2ος γενικής και 2ος στο πρωτάθλημα τερμάτισε ο Jan Kopecky με το έταιρο εργοστασιακό Skoda Fabia S2000. O Τσέχος οδηγός, αυτή τη φορά είχε για συνοδηγό τον Pavel Dresler, και όχι τον Petr Stary ο οποίος ήταν άρρωστος και δεν ήταν δυνατό να συμμετέχει στον αγώνα. Ο Κοpecky προσπάθησε πολύ στον αγώνα αλλά δυστυχώς σε αυτή την επιφάνεια δεν είναι το ίδιο ανταγωνιστικός όπως στην άσφαλτο με τις διαφορές του στις ε.δ. από τον νικητή να είναι μεγαλύτερες του 0''5 το χλμ που όπως είναι λογικό δεν του επέτρεψαν να κάνει σκέψεις για τον τίτλο παρα μόνο αν ο Mikkelsen αντιμετώπιζε κάποιο πρόβλημα. Έτσι για 2η συνεχόμενη χρονιά τερματίζουν ως runners up στον θεσμό. 

Ίσως την καλύτερή τους φετινή εμφάνιση πραγματοποίησαν οι Sandell/Parmander με το Skoda Fabia S2000 της Skoda Sweden. Kινήθηκαν πολύ γρήγορα καθ' όλη την διάρκεια του αγώνα και έκλεισαν την χρονιά ανεβαίνοντας στο τελευταίο σκαλί του πόντιουμ.

Μια θέση πίσω βρέθηκαν οι Kruuda/Jarveoja με ακόμα ένα Skoda Fabia S2000. Και αυτοί ήταν γρήγοροι και εντυπωσιακοί στα περάσματά τους ενώ κατάφεραν να κρατήσουν πίσω τους τους Loix/Miclotte με το Skoda Fabia S2000 της Skoda Belgium. Oι τελευταίοι αποτελούσαν διεκδικητές του τίτλου αλλά η 3τής αποχή τους από το χώμα σημάδεψε για τα καλά την προσπάθεια του πληρώματος αφήνοντας τους αρκετά πίσω σε χρόνους από τους υπόλοιπους διεκδικητές.

Ικανοποιημένοι πρέπει να έφυγαν από την Κύπρο και οι άνθρωποι της Skoda Deutschland καθώς είδαν τα 2 Skoda Fabia S2000 της ομάδας να τερματίζουν στην πρώτη 8άδα, με τους Kahle/Gobel στην 6η θέση και τους Wallenwein/Kopczyk στην 8η, έχοντας ανάμεσά τους τους Arai/Moscatt με το Subaru Impreza WRX R4 οι οποίοι κατέκτησαν τον τίτλο στην κατηγορία Production.

9οι γενικής και πρωταθλητές στην κατηγορία 2WD αναδείχτηκαν οι Raoux/Magat με το Renault Clio R3 Maxi οι οποίοι επικράτησαν κατά κράτος των έταιρων διεκδικητών του τίτλου, Albertini/Scattolin με ίδιο αυτοκίνητο που βρέθηκαν μόλις 12οι.

Στις κυριότερες εγκαταλείψεις θα βρούμε και τους Θωμά/Λοϊζίδη με το Mitsubishi Lancer RS Evolution IX oι οποίοι εγκατέλειψαν στην 9η ε.δ. ενώ βρισκόταν 9οι γενικής και 2οι στην κατηγορία Production.

To πρωτάθλημα λοιπόν του IRC ολοκληρώθηκε, χαρίζοντας για ακόμα μια χρονία πολλές συγκινήσεις στους απανταχού rally fans. Μάχες στα δέκατα (4 αγώνες κρίθηκαν με διαφορά μικρότερη των 2''), εξαιρετική τηλεοπτική κάλυψη που δείχνει τον δρόμο στους υπόλοιπους θεσμούς, πολλές συμμετοχές, δυνατότητα ακόμα και ιδιωτικών συμμετοχών να διεκδικήσουν νίκες, και αρκετά ακόμα, είναι αυτά που συνθέτουν ένα εξαιρετικό πρωτάθλημα!

Φήμες ισχυρίζονται ότι το πρωτάθλημα του ΙRC θα συγχωνευτεί με αυτό του ERC για το 2013 ενώ ακόμα δεν έχει οριστικοποιηθεί το καλεντάρι της επόμενης χρονιάς με αρκετούς αγώνες να έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον να αναλάβουν αγώνα, με την χώρα μας φυσικά να μένει μακρυά από οτιδήποτε έχει σχέση με αυτόν τον τόσο επιτυχημένο θεσμό!

Φωτογραφίες

02kopecky.jpg 03sandell.jpg  04kruuda.jpg  05loix.jpg 
06kahle.jpg 07arai.jpg  08wallenwein.jpg  09raoux.jpg
10loucaides.jpg  11timotheou.jpg 12albertini.jpg  13hanninen.jpg 
14charalabous.jpg  15alattiyah.jpg 16neuville.jpg 17thomas.jpg 

Video

IRC - Cyprus Rally 2011