Νovikov
Αν κάποιοι είχαν απορία σχετικά με το τι σημαίνει Ακρόπολις, σήμερα κατάλαβαν! Ο σκληρότερος αγώνας του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ έδειξε από νωρίς τα δόντια του στους συμμετέχοντες. Αμέσως μετά την Τελετή Εκκίνησης στο Ζάππειο, παρουσία του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά, τα πληρώματα έφυγαν για τα βουνά της Κορινθίας, και συγκεκριμένα για τη «θηριώδη» ειδική διαδρομή Κινέτα-Πίσσια των 47,70 χιλιομέτρων.  
Sordo
Latvala
Kubica
Κλουβάτος




Με το «καλημέρα», το μεγάλο φαβορί του αγώνα, ο Γάλλος οδηγός της Volkswagen Motorsport, Sebastien Ogier, έμελλε να γίνει ο πρώτος που θα γνώριζε το σκληρό πρόσωπο του Ράλλυ Ακρόπολις. Αρχικά ένα κλατάρισμα του στοίχισε σε πολύτιμο χρόνο, ενώ στη συνέχεια ένα πρόβλημα στην πίεση καυσίμου του VW Polo R WRC τον οδήγησε σε εγκατάλειψη για την πρώτη ημέρα. Όμως, δεν ήταν μόνο αυτός που έχασε πολύτιμο έδαφος από την 1η κιόλας ειδική.

Ο έτερος διεκδικητής του τίτλου, Mikko Hirvonen, αντιμετώπισε πρόβλημα με το σύστημα διεύθυνσης του Citroen DS3 WRC, με αποτέλεσμα να χάσει 6 λεπτά, και μαζί κάθε ελπίδα για τη νίκη. Σαν να μην έφταναν μόνο αυτοί, ακόμα ένας οδηγός που τέθηκε εκτός μάχης ήταν ο Mads Ostberg με το Ford Fiesta WRC, ο οποίος είδε τον τροχό του αυτοκινήτου του να χάνεται, χωρίς -περιέργως- περαιτέρω ζημιές, αλλά χάνοντας χρόνο της τάξης των 2 λεπτών.

Κάπως έτσι, άνθρωπος της ημέρας έμελλε να είναι ο Evgeny Novikov με το Ford Fiesta WRC της Qatar M-Sport. Ο νεαρός Ρώσος έκανε έναν εκπληκτικό χρόνο στην ειδική διαδρομή των 47 χλμ., ενώ, σε συνδυασμό με ακόμα έναν ταχύτερο χρόνο στη 2η, νυχτερινή ειδική διαδρομή, έχτισε μία σημαντική διαφορά από τον 2ο στην κατάταξη, Dani Sordo. Ο Ισπανός οδηγός της Citroen προσπάθησε να αποφύγει τα προβλήματα και να ολοκληρώσει την πρώτη, δύσκολη ημέρα, κάτι που κατάφερε περίφημα. Την πρώτη τριάδα συμπληρώνει ο Φινλανδός οδηγός της VW Motorsport, Jari-Matti Latvala, ο οποίος στη νυχτερινή ειδική ξεπέρασε τα όποια προβλήματα αντιμετώπισε με το χειρόφρενο στην 1η ε.δ. της ημέρας, και σταθεροποιήθηκε στην 3η θέση της γενικής κατάταξης.

Ανάμεσα στις σημαντικότερες εγκαταλείψεις της ημέρας συγκαταλέγεται αυτή του Έλληνα οδηγού Λάμπρου Αθανασούλα με το Mitsubishi Lancer EVO X της Ralliart Italy και του συνοδηγού του Νίκου Ζακχαίου, έπειτα από σπασμένο ψαλίδι στην 1η ειδική διαδρομή της ημέρας.

Η δράση συνεχίζεται αύριο, στις ειδικές διαδρομές της Πελοποννήσου, με τέσσερις επαναλαμβανόμενες ε.δ. (Κλένια-Μυκήνες, Γυμνό, Κεφαλάρι, Ζήρεια) και συνολικά 150 αγωνιστικά χιλιόμετρα, τα μισά εκ των οποίων (1ο πέρασμα) προσμετρούν και στο Ελληνικό Πρωτάθλημα Ράλλυ.

Αποτελέσματα 1ου σκέλους

Pos No Driver Total Time Diff Prev Diff 1st
E.NOVIKOV  50:59.3     
D.SORDO  51:29.6  +30.3  +30.3 
J.LATVALA  51:38.4  +8.8  +39.1 
11  T.NEUVILLE  51:50.4  +12.0  +51.1 
A.MIKKELSEN  52:13.9  +23.5  +1:14.6 
N.AL ATTIYAH  52:32.2  +18.3  +1:32.9 
21  M.PROKOP  53:33.6  +1:01.4  +2:34.3 
10  K.AL QASSIMI  54:21.7  +48.1  +3:22.4 
M.OSTBERG  54:29.4  +7.7  +3:30.1 
10  74  R.KUBICA  55:16.6  +47.2  +4:17.3 

Δηλώσεις στο τελευταίο service

2 HIRVONEN Mikko - LEHTINEN Jarmo
«Είχαμε μία στιγμή, αλλά κανένα μεγάλο πρόβλημα. Είμαστε τυχεροί, δε βρήκαμε σκόνη. Το αυτοκίνητο λειτουργεί καλά, είμαι ευχαριστημένος, καμία αλλαγή για αύριο».

3 SORDO Daniel - DEL BARRIO Carlos
«Δεν έκανα λάθη, ήταν μια καλή μέρα. Αύριο θα ψηλώσω το αυτοκίνητο για τις σκληρότερες ειδικές. Δε θέλω να κάνω λάθη και θέλω να τερματίσω στο πόντιουμ».

4 OSTBERG Mads - ANDERSSON Jonas
«Ήταν μια πονηρή μέρα. Είχαμε κλατάρισμα στην 1η ειδική. Είμαι πολύ απογοητευμένος. Ήταν δύσκολο να διορθώσουμε τα πράγματα στη 2η ειδική. Δεν είχα αυτοπεποίθηση. Θα προσπαθήσω να ανεβάσω την ψυχολογία μου σήμερα και θα οδηγήσω καλύτερα αύριο».

5 NOVIKOV Evgeny - MINOR Ilka
«Ήταν αρκετά καλή μέρα. Οι ειδικές ήταν ωραίες, όλα ήταν καλά. Έκανα κάποια μικρά λάθη. Αύριο θα προσπαθήσω να διατηρήσω την ίδια ταχύτητα και ρυθμό. Θα είμαι συγκεντρωμένος στις ειδικές και στο ράλλυ».

6 AL ATTIYAH Nasser - BERNACCHINI Giovanni
«Χρησιμοποιήσαμε μαλακά λάστιχα και δεν ήταν καλή επιλογή - καταστράφηκαν. Το αυτοκίνητο δουλεύει πολύ καλά. Ελπίζω πως η αυριανή μέρα θα είναι καλύτερη».

7 LATVALA Jari-Matti - ANTTILA Miikka
«Αλλάξαμε πίσω διαφορικό, τις αντιστρεπτικές και τις ρυθμίσεις των αμορτισέρ, και το αυτοκίνητο δούλεψε. Ήταν δικό μου λάθος που δεν είχα καταλάβει απ' την αρχή ότι το αυτοκίνητο είναι πολύ σκληρό. Θέλω να βελτιώσω λίγο το εμπρός διαφορικό, γιατί μπορεί να βοηθήσει στο στήσιμο. Είναι ένα δύσκολο ράλλυ και πρέπει να οδηγήσεις γρήγορα, αλλά πρέπει να γνωρίζεις πού πρέπει να πιέσεις. Οι οδικές συνθήκες δεν ήταν καλές».

9 MIKKELSEN Andreas - MARKKULA Mikko
«Είναι διαφορετικό απ' ό,τι στις δοκιμές. Η υποστροφή βελτιώθηκε, αλλά δεν εξαλείφθηκε. Είχαμε δυσκολία τη νύχτα, γιατί είχαμε διαφορετικές γραμμές σε σχέση με τους Prokop και Al Qassimi. Για αύριο θα κάνουμε μικρές αλλαγές για να βελτιώσουμε το στήσιμο».

10 AL QASSIMI Khalid - MARTIN Scott
«Στην 1η ειδική έχασα την αυτοπεποίθησή μου, το αυτοκίνητο γλιστρούσε. Κάναμε κάποιες αλλαγές στο στήσιμο και στη 2η ειδική ακολούθησα καθαρές γραμμές. Το πρώτο κομμάτι ήταν καλό, μου έδωσε αυτοπεποίθηση. Οι σημειώσεις μας στο σκοτάδι ήταν πολύ καλές».

11 NEUVILLE Thierry - GILSOUL Nicolas
«Οι ειδικές ήταν καλές. Δεν ήμουν πολύ γρήγορος. Μερικές φορές χρειάζεσαι τύχη για να αποφύγεις κλαταρίσματα. Αύριο οι ειδικές είναι σκληρές, γι' αυτό ίσως να χρησιμοποιήσω σκληρότερα ελατήρια».

21 PROKOP Martin - ERNST Michal
«Καλές ειδικές, κανένα πρόβλημα. Είμαι ευχαριστημένος με την αυριανή μας θέση εκκίνησης. Είναι πολύ καλή».

36 AL KETBI Rashid - HEPPERLE Karina
«Στην 1η ειδική έπιασα τον Τριβίνο. Τη νύχτα οδήγησα προσεκτικά, αλλά το διασκέδασα. Προσπαθώ να προφυλάξω το αυτοκίνητο. Η διοργάνωση είναι πολύ καλή».

37 BERTELLI Lorenzo - DOTTA Mitia
«Οι ειδικές ήταν εντάξει, δεν είχαμε πρόβλημα. Είναι το πρώτο μου χωμάτινο ράλλυ με το αυτοκίνητο. Το διασκεδάσαμε. Αύριο θα προσπαθήσουμε να βελτιώσουμε την επίδοσή μας και να τερματίσουμε τουλάχιστον 4οι».

38 TRIVINO BUJALIL Ricardo - HARO Alex
«Στην 1η ειδική είχαμε κλατάρισμα, η 2η ήταν καλή».

40 SMAILOV Arman - RUSOV Andrey
«Όλα καλά. Το χώμα ήταν αρκετά σκληρό και γλιστερό. Η νυχτερινή οδήγηση είναι διασκεδαστική».

46 VALLARIO Marco - PASCALE Antonio
«Χτυπήσαμε εμπρός δεξιά, λόγω υποστροφής. Κατά τα άλλα, το αυτοκίνητο είναι καλό».

48 AL-KUWARI Abdulaziz - DUFFY Killian
«Ήταν καλύτερα τώρα, είμαστε στην 3η θέση. Η ειδική ήταν πολύ καλή. Κάτι έκανα λάθος στην οδήγησή μου και το διόρθωσα. Προτιμώ τις νυχτερινές ειδικές από τις ημερήσιες, είναι καλύτερα απ' ό,τι περίμενα».

49 KIKIRESHKO Oleksii - LARENS Sergei
«Όλα καλά, πίεσα χωρίς προβλήματα. Η 4η σχέση είναι τώρα εντάξει».

50 GORBAN Valeriy - KORSIA Volodymyr
«Η 2η ειδική ήταν καλή, βελτιώσαμε το χρόνο μας. Όλη η ημέρα ήταν καλή. Αύριο θα προσπαθήσουμε να κάνουμε ένα καλό ράλλυ».

72 ALONSO Juan Carlos - MONASTEROLO Juan Pablo
«Η 1η ειδική ήταν καλή, αν και πολύ δύσκολη. Η νύχτα ήταν ακόμα πιο δύσκολη, γιατί δεν έβλεπα. Είναι η πρώτη μου φορά εδώ».

74 KUBICA Robert - BARAN Maciek
« Είχα ένα τετ-α-κε με μικρή ταχύτητα. Το Ακρόπολις είναι δύσκολο, είχαμε πολύ αέρα και σκόνη και κολλήσαμε πίσω από οδηγό με κλατάρισμα στην 1η ειδική. Είναι η πρώτη φορά που οδηγώ νύχτα στο χώμα. Οι αυριανές ειδικές είναι απαιτητικές. Έτσι, θα πάμε αργά χωρίς λάθη. Είναι μακρύς ο δρόμος».

76 AKSA Subhan - ARENA Nicola
«Είμαστε καλύτεροι στα πρώτα χλμ. της ειδικής, μετά χάσαμε χρόνο λόγω των βράχων και επίσης είχαμε πρόβλημα με τα φώτα».

82 PROTASOV Yurii - SIKK Kuldar
«Είχαμε δύο κλαταρίσματα στη 2η ειδική πίσω δεξιά και εμπρός δεξιά. Αύριο θα είμαι πιο προσεκτικός».

83 TAMRAZOV Oleksii - CHEREPIN Pavlo
«Έμπαινε σκόνη στο αυτοκίνητο. Στη 2η ειδική είχαμε κλαταρισμένο πίσω δεξιά ελαστικό».

85 ATHANASSOULAS Lambros - ZAKCHEOS Nikolaos
Eγκατέλειψε στην 1η ειδική από σπασμένο ψαλίδι.

87 HALKIAS Themis - MAHAERAS Leonidas
«Στην πρώτη ε.δ. είχαμε λάστιχο στο 8ο χλμ. και μετά κινηθήκαμε σιγά, διότι είχαμε φοβηθεί μήπως είχε σπάσει κάτι στο αυτοκίνητο. Η νυχτερινή ε.δ μου άρεσε πολύ και είχε πολύ κόσμο. Είχα να τρέξω βράδυ από το 1997. Αύριο είναι μία άλλη μέρα, και θα προσπαθούμε να επιβιώσουμε».

89 ZOUNIS Ioannis - DEMERTZIS Spyros
«Στην πρώτη ε.δ. πήγαμε φυλαγμένα και προβληματιστήκαμε για την κατάσταση του δρόμου. Το κομμάτι του Λουτρακίου απορώ πώς θα είναι την Κυριακή. Η νυχτερινή ειδική ήταν πολύ ωραία, άξιζε τον κόπο. Αύριο θα το διασκεδάσουμε και ταυτόχρονα θα προφυλάξουμε το αυτοκίνητο. Ο δρόμος είχε καθαρίσει από τις δοκιμές».

90 KLOUVATOS George - VLAHOGENIS Andreas
«Το αυτοκίνητο έχει πρόβλημα, ρετάρει, λειτουργούν οι τρεις κύλινδροι».

93 KALTSOUNIS Haris - PERIDIS Andreas
«Όλα καλά. Η πρώτη ε.δ. ήταν σκληρή - είχε πολλές πέτρες. Την είχαν κάνει πολλές φορές, την Κυριακή θα είναι τραγική. Η νυχτερινή ήταν ωραία ειδική και, επειδή φύσαγε, δεν είχε σκόνη».

94 "RO-NI" - INTZOGLOU Nikos
«Δύσκολες οι ειδικές, ήταν σκαμμένες. Στη νυχτερινή εγκατέλειψαν πολλά πληρώματα. Αύριο θα παλέψουμε, θα είναι καλύτερα από σήμερα. Το χώμα είναι πιο σκληρό ,και δε θα είναι τόσο σκαμμένες».


(acropolisrally.gr)