Λίγες ημέρες απέμειναν για την έναρξη του Ράλλυ Ακρόπολις. Φέτος, αν και στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα, ο αγώνας προσέλκυσε αρκετά δυνατά ονόματα, τα οποία υπόσχονται μεγάλες μάχες, τόσο στο ασφάλτινο σκέλος του Σαββάτου, όσο και στο χωμάτινο της Κυριακής.
Ας δούμε μερικά χρήσιμα στοιχεία για τον εθνικό μας αγώνα που αποτελεί τον τρίτο γύρο του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος. 










• Πολυνίκης στον αγώνα είναι ο Σκωτσέζος Κόλιν ΜακΡέι με 5 νίκες (1996, 1998, 1999, 2000, 2001). Δύο φορές κέρδισε με Subaru Impreza και 3 με Ford Focus WRC. Από 3 νίκες έχουν οι Carlos Sainz, Sebastien Loeb, Walter Rohrl και Miki Biasion. Αξιοσημείωτο είναι πως ο 4 φορές Παγκόσμιος πρωταθλητής Tommi Makinen δεν έχει καταφέρει να φύγει νικητής από τη χώρα μας, έχοντας κάνει 9 απόπειρες. Καλύτερή του θέση η δεύτερη το 1996.

• Επί ίσοις όροις θα διεξαχθεί ο φετινός αγώνας, καθώς από τους 26 ξένους οδηγούς, κανείς δεν έχει ξαναβρεθεί στον εθνικό μας αγώνα. Βέβαια, ο Κύπριος Τιμοθέου είχε εκκινήσει στο Ακρόπολις του 2005, καταφέρνοντας όμως να κάνει μόνο την υπερειδική του ΟΑΚΑ. Όσον αφορά τους συνοδηγούς, οι Scott Martin (συνοδηγός Breen), Frederic Miclotte (συνοδηγός Serderidis), Klaus Wicha (συνοδηγός Lategan), Dmitriy Eremeev (συνοδηγός Gryazin), C. Magalhaes (συνοδηγός B. Magalhaes), Larens (συνοδηγός Sukhovenko) είναι σαφώς πιο έμπειροι από τους συναδέλφους τους, καθώς έχουν ξαναβρεθεί στα ιερά χώματα του Ακρόπολις.

• Μπορεί οι περισσότεροι οδηγοί να επισκέπτονται για πρώτη φορά την Ελλάδα, τουλάχιστον για αγώνα ράλλυ, ωστόσο 3 έχουν εμπειρία από ελληνικό αγώνα. Πρόκειται για τον Τσέχο Antonin Tlustak, ο οποίος είχε βρεθεί στα Ράλλυ ΕΛΠΑ 2009 και 2010, για τον Βούλγαρο Todor Slavov, που με ένα Renault Clio R3 τερμάτισε έκτος στο ΕΛΠΑ του 2010 και για τη συμπατριώτισσα του Todor, Ekaterina Stratieva. Η Stratieva οδήγησε ένα Citroen C2 R2 στο Ράλλυ Σπριντ Χαλκιδικής το 2010, ενώ με το ίδιο αυτοκίνητο εμφανίστηκε στο Ράλλυ Θερμαϊκού δύο εβδομάδες αργότερα.

• Αξίζει να προσέξετε το νεαρό Ρώσο Vasiliy Gryazin με Ford Fiesta S2000. Αν και μόλις 21 ετών, έχει τρέξει σε πάνω από 60 αγώνες στην καριέρα του, ξεκινώντας από την ηλικία των 17. Στον τελευταίο αγώνα του θεσμού, το Rally Liepaja, τερμάτισε δεύτερος, κοιτάζοντας στα μάτια το Φινλανδό Lappi, όντας πρώτος μέχρι τα μισά του αγώνα. Πλέον φιγουράρει στη δεύτερη θέση της βαθμολογίας και θα επιδιώξει με μια καλή εμφάνιση να ανεβεί στην κορυφή. Παρ’ ότι πέρυσι συμμετείχε σε αρκετούς ασφάλτινους αγώνες της Ιταλίας για απόκτηση εμπειρίας, η άσφαλτος παραμένει το τρωτό του σημείο.

• Όχι ένα, αλλά δύο Peugeot 208 T16 R5 θα βρεθούν στον εθνικό μας αγώνα, κάνοντας πρεμιέρα στο Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα. Αν και η γαλλική ομάδα αντιμετώπισε κάποια μικροπροβλήματα με την ομολογκασιόν, όλα πλέον δείχνουν έτοιμα για το μεγάλο ντεμπούτο στο Ακρόπολις. Ο μόνιμα πρωταθλητής Ιταλίας τα τελευταία χρόνια, με εξαίρεση την περσινή χρονιά όπου οδήγησε υποδεέστερο σε σχέση με τον ανταγωνισμό αυτοκίνητο, Paolo Andreucci, βρέθηκε πίσω από τα πηδάλια του νέου όπλου στο Rally del Ciocco, στα μέσα του μήνα, χωρίς να εντυπωσιάσει ιδιαίτερα. Οι χρόνοι του την πρώτη μέρα κυμαίνονταν στην πεντάδα, ενώ τη δεύτερη, άλλαξε το set-up και κατάφερε να «πάρει» 3 ειδικές.

• Άλλη μια νίκη στο ενεργητικό του θέλει να προσθέσει ο Esapekka Lappi. Με ποσοστό νικών 60% στο Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα, ο Φινλανδός οδηγός της Skoda, κέρδισε τον παρθενικό αγώνα που συμμετείχε στο θεσμό (Πολωνία 2012). Έχοντας κατακτήσει το Φινλανδικό πρωτάθλημα, κερδίζοντας όλους τους αγώνες το 2011, πέρυσι ξεκίνησε με σκοπό την κατάκτηση του WRC2. Οι ιθύνοντες της Skoda, όμως, είχαν άλλη άποψη, στέλνοντας τον τελικά στο πρωτάθλημα Ασίας-Ειρηνικού, όπου με ένα Fabia S2000, τερμάτισε δεύτερος πίσω από τον ομόσταυλό του, Ινδό Gaurav Gill. Φέτος, ο προπορευόμενος στο ERC στοχεύει στην κατάκτηση του πρωταθλήματος και στην Ελλάδα θέλει να προσθέσει ένα ακόμη λιθαράκι.

• Εξαιτίας των αυστηρών κανονισμών που έχει το Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα, μόλις τρεις Έλληνες θα προσμετρήσουν στο ERC. Πρόκειται για τους Σερδερίδη, Ζούνη και Καλτσούνη, οι οποίοι είναι μόνιμοι συμμετέχοντες του εθνικού μας αγώνα τα τελευταία χρόνια. Μάλιστα, ο Χάρης Καλτσούνης έσπασε πέρυσι το φράγμα των 40 Ράλλυ Ακρόπολις, είτε σαν οδηγός, είτε σαν συνοδηγός. Χαρά στο κουράγιο του!

• Παρ’ όλα αυτά, άλλοι 13 θα ακολουθήσουν και τις δύο ημέρες, οι οποίες αποτελούν τους δύο πρώτους γύρους του Πανελληνίου πρωταθλήματος. Συνολικά 75 πληρώματα συμμετέχουν στις ασφάλτινες ειδικές, ενώ 65 συμμετέχουν την Κυριακή. Αν μη τι άλλο, πλούσιο το μενού!

• Μετά από 6 χρόνια, επιστρέφει υπερειδική διαδρομή στο Ράλλυ Ακρόπολις. Φέτος, θα φιλοξενηθεί μέσα στην πόλη της Κορίνθου και θα είναι μήκους 1.18 kms. Είναι μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία και οι μη γνώστες του αθλήματος να πάρουν μια μικρή, αν και όχι τόσο αντιπροσωπευτική, γεύση του τι σημαίνει ράλλυ.

• Τρία κυπριακά πληρώματα τιμούν με την παρουσία τους τον φετινό αγώνα. Πρόκειται για τους Τιμοθέου-Π. Σιάλο, Π. Παύλου-Ε. Παύλου και Κυριάκου-Αριστίδου. Ο Τιμοθέου θα ακολουθήσει όλο τον αγώνα, σε αντίθεση με τα δύο άλλα πληρώματα που θα τρέξουν μόνο στο χωμάτινο σκέλος. Έχοντας οδηγήσει μόνο στην υπερειδική του Ολυμπιακού Σταδίου το 2005, ο Τιμοθέου επιστρέφει στη χώρα μας για κάτι καλό. Πέρυσι συμμετείχε στο Ράλλυ Κύπρου με ένα Ford Fiesta R5, αντιμετωπίζοντας αρκετά προβλήματα που δεν του επέτρεψαν να αποδείξει την αξία του. Από εκεί και πέρα, ο Κυριάκου θα δοκιμάσει για πρώτη φορά σε αγώνα το νέο του απόκτημα, ένα Subaru Impreza R4 της Ιταλικής Top Run, ενώ ο Παύλου θα κάνει τον πρώτο του αγώνα στο εξωτερικό, οδηγώντας ένα Lancer 10ης γενιάς.

• Τελευταία στιγμή αποφάσισε να μη συμμετάσχει στο Ακρόπολις ο Λάμπρος Αθανασούλας. Αν και η χορηγία βρέθηκε έστω και λίγο καθυστερημένα, τα περιθώρια του χρόνου στένεψαν και έτσι ο 37χρονος οδηγός θα δει το Ακρόπολις από τον …πάγκο. Μην ξεχνάμε πως κατέχει την καλύτερη θέση Έλληνα οδηγού στο Ράλλυ Ακρόπολις την τελευταία δεκαετία, τερματίζοντας όγδοος το 2009. Λέτε να τον δούμε τη νέα χρονιά; Το ευχόμαστε!

• Πυρετός προετοιμασίας… Αρκετά πληρώματα σχεδιάζουν δοκιμές εξέλιξης προκειμένου να προετοιμαστούν με τον καλύτερο τρόπο για τον απαιτητικό αγώνα. Άλλα επέλεξαν την πατρίδα τους, ενώ άλλα θα έρθουν στη χώρα μας λίγες ημέρες πριν τον αγώνα. Ο πρώτος που έφτασε στη χώρα μας για το λόγο αυτό είναι ο Gryazin, ο οποίος οδήγησε το Fiesta S2000 την προηγούμενη εβδομάδα στην περιοχή της Ζήρειας. Αξιοσημείωτο είναι πως το Νο1, οι Bouffier-Panseri δε θα δοκιμάσουν το Citroen DS3 RRC πριν τον αγώνα.

• Ημίωρη ανασκόπηση της κάθε ημέρας θα προβάλλει το Eurosport το βράδυ του Σαββάτου και της Κυριακής. Την Τρίτη μετά τον αγώνα θα υπάρξει ημίωρη περίληψη του διημέρου. Ευχής έργο θα ήταν και η απευθείας μετάδοση της υπερειδικής της Κορίνθου, ωστόσο κάτι τέτοιο δεν κατέστη δυνατό. Σίγουρα πάντως, οι εικόνες που θα ταξιδέψουν σε όλα τα μήκη και πλάτη της γης αποτελούν μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για προβολή της χώρας μας στο εξωτερικό.

• Δύο ώρες θα έχουν στη διάθεσή τους οι μηχανικοί προκειμένου να μετατρέψουν τα αγωνιστικά αυτοκίνητα από ασφάλτινα σε χωμάτινα, το βράδυ του Σαββάτου. Το Ράλλυ Κύπρου του 2012 αποτέλεσε τον τελευταίο μικτό αγώνα του ERC (πρώην IRC).

• Ένα αμιγώς γυναικείο πλήρωμα θα εμφανιστεί στον αγώνα. Πρόκειται για τις Stratieva-Poenaru, οι οποίες με ένα Subaru Impreza STi N15 της Ρουμανικής Napoca Rally Academy στοχεύουν να τερματίσουν προκειμένου να καρπωθούν τους 3 βαθμούς για το Ladies Cup, ελλείψει συναγωνισμού. Αυτός θα είναι μόλις ο δεύτερος αγώνας της Βουλγάρας με τετρακίνητο και στόχος της είναι να μάθει καλύτερα το αυτοκίνητο. Να τονίσουμε πως η συμπαθητική Ρουμάνα συνοδηγός της, Carmen Poenaru είναι …«φιλέλληνας», καθώς βρισκόταν στο δεξί μπάκετ του Έλληνα Δημήτρη Βεργίτση σε τέσσερις αγώνες του πρωταθλήματος Ρουμανίας το 2008. Σαν να μην έφτανε αυτό, το 2012 κάθισε στο πλάι ενός ακόμη Έλληνα, του Στέφανου Θεοχαρόπουλου στον τελευταίο αγώνα του Ρουμανικού πρωταθλήματος.

• Ύστερα από προσπάθεια της οργάνωσης, το Ακρόπολις προσμετρούσε στο πρωτάθλημα Νέων του WRC, τόσο το 2012 όσο και το 2013. Φέτος, αντίστοιχος θεσμός εισήχθη και στο ERC, ωστόσο ο εθνικός μας αγώνας δεν αποτελεί μέρος του. Σε περίπτωση που κάτι τέτοιο γινόταν, θα είχαμε την ευκαιρία να απολαύσουμε 15 και πλέον νέους οδηγούς, σε δικίνητα αυτοκίνητα της κατηγορίας R2.

Ευχή όλων είναι να πραγματοποιηθεί και φέτος ένας επιτυχημένος αγώνας, ώστε το 2015 να βρει το Ράλλυ Ακρόπολις εκεί που του αρμόζει, στο WRC. Ας βάλουμε κι εμείς το χεράκι μας για να πετύχουμε αυτό το σκοπό, κατακλύζοντας τις ειδικές διαδρομές και σεβόμενοι τις υποδείξεις των εθελοντών και των κριτών. Ο αγώνας αποτελεί μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία προκειμένου να ξεφύγουμε από τη ρουτίνα της καθημερινότητας και να απολαύσουμε το θέαμα που απλόχερα θα μας προσφέρουν τα κορυφαία πληρώματα του ERC.

Ραντεβού στα βουνά!