|
Όπως ήδη γνωρίζετε, το βραβείο του R40 "ΤΟ ΠΛΗΡΩΜΑ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ" για το
Ράλλυ Σπριντ Σερρών, κέρδισαν οι "Χριστόφορος"-Τηλιόπουλος οι οποίοι
στον αγώνα έκαναν καταπληκτική εμφάνιση κερδίζοντας την κατηγορία των
2λιτρων αλλά και τερματίζοντας στην άτυπη 3η θέση της γενικής, πολύ
κοντά σε χρόνους με τους τετρακίνητους συνδυασμούς.
To R40 βρέθηκε στην Βέροια, όπου ζει μόνιμα το πλήρωμα, και είχαμε μια
πολύ ωραία συζήτηση μαζί τους αλλά και επίσης είχαμε την ευκαιρία να
φωτογραφίσουμε το πλήρωμα με το αυτοκίνητο σε μια πολύ όμορφη περιοχή
λίγο έξω από την πόλη.
Πριν πάμε όμως στη συνέντευξη, ας μάθουμε κάποια πράγματα και για τους δύο.
|
|
Ο Χριστόφορος Καρσανίδης (κατά κόσμον "Χριστόφορος") είναι 48 ετών,
παντρεμένος με 3 κόρες, και το επάγγελμα του έχει σχέση με τον χώρο των
αυτοκινήτων, καθώς ασχολείται με την εμποριά ανταλλακτικών αυτοκινήτων
αλλά και την βελτίωση τους.
Ο Κώστας Τηλιόπουλος είναι 31 ετών, ελεύθερος, και το επάγγελμα του είναι μηχανικός αυτοκινήτων.
Στους αγώνες, το Βεροιώτικο πλήρωμα έχει την υποστήριξη και κάποιων
χορηγών οι οποίοι έιναι, τα λιπαντικά Γερμανίας Power Oil, τα χημικά
προιόντα περιποίησης και συναρμολόγησης αυτοκινήτων ΜΑΚRA, και η
εταιρεία Sparco, που στηρίζουν το πλήρωμα στους αγώνες εδώ και αρκετά
χρόνια. |
|
Xριστόφορος Καρσανίδης (Χ.Κ)
|
R40: Πως αποφάσισες να ασχοληθείς με τους αγώνες;
X.K: Η αγάπη για τους αγώνες αυτοκινήτου υπήρχε από μικρός. Κάποιοι φίλοι ξεκίνησαν αυτό το χόμπυ και στην ουσία "παρέσυραν" και μένα σε αυτό. Αυτό έγινε το 1990 με ένα Toyota Corolla AE86 σε ένα auto-cross χωμάτινο στην Θεσσαλία.
R40: Είσαι ένας από τους πρωταγωνιστές στην κατηγορία σου (και όχι μόνο) στο Β.Ελλάδος που συμμετέχεις τα τελευταία χρόνια. Πως βλέπεις το επίπεδο του συναγωνισμού στην κατηγορία σου και γενικότερα στο Β.Ελλάδος;
X.K: Kάθε χρόνο και το αυτοκίνητο και εμείς είμαστε καλύτεροι. Άλλα αυτό δεν είναι αρκετό καθώς ο συναγωνισμός ανεβάζει το επίπεδο κάθε χρόνο. Η νέα γενιά οδηγών είναι πολύ καλή και μάλιστα έχει και παιδεία!
R40: Άσφαλτος ή χώμα; Ποιο προτιμάς και γιατί.
X.K: Χώμα. Εκεί ξεκίνησα και αυτό προτιμό περισσότερο καθώς εκεί βελτιώνεσαι οδηγικά. Και η άσφαλτος καλή είναι καθώς οι ταχύτητες εκεί είναι υψηλότερες. Εκεί συμετέχουμε άλλωστε τα τελευταία χρόνια.
R40: Έχεις οδηγήσει αρκετούς αγώνες στο χώμα στην πορεία σου στους αγώνες, και μάλιστα είσαι από τους λίγους που τίμησαν τον χωμάτινο αγώνα του Β.Ελλάδος πέρσυ και πρόπερσυ. Θεωρείς ότι το χώμα έχει θέση στο Β.Ελλάδος;
X.K: Kοίτα, το χώμα είναι δύσκολο για πληρώματα λόγω του μεγάλου κόστους. Πρέπει όμως να υπάρχει επαφή για να μην το "χάσουμε".
R40: Πόσο έχεις εξελιχθεί σαν οδηγός όλα αυτά τα χρόνια; Αναγκάστηκες κάποια στιγμή να κάνεις αλλαγές στο οδηγικό σου στυλ στο κυνήγι του χρόνου;
X.K: Aλλαγές όχι. Όμως ακόμα και μετά από σχεδόν 20 χρόνια στους αγώνες, ακόμα βελτιωνόμαστε και από θέμα τεχνικής αλλά και ταχύτητας.
|
|
R40: Ας έρθουμε στο αυτοκίνητο. VW Golf MKII. Mίλησε μας για αυτό και την εξέλιξη του όλα αυτά τα χρόνια.
X.K: Το αυτοκίνητο ξεκίνησε σαν 1800 κ.εκ του Gr.A. Όταν πήγε στην
κατηγορία Ε, έγινε 2λιτρο και το βελτιώσαμε σε κάποια σημεία. Έχει
περίπου 210 ίππους, και ένα πολύ καλό σαζμάν, 6άρι dogbox, με σειριακή
επιλογή. Φέτος θα προσπαθήσουμε να βελτιώσουμε τα φρένα και την
ανάρτηση.
R40:
Ποια είναι τα άμεσα και έμμεσα μελλοντικά σου σχέδια; Αλλαγή
αυτοκινήτου; Συμμετοχή σε κάποιον άλλο θεσμό (Κύπελλο Ασφάλτου);
X.K: Aλλαγή αυτοκινήτου στο άμεσο μέλλον δεν βρίσκεται στις σκέψεις
μου. Τα φετινά μας σχέδια εξαρτώνται από τον κάθε αγώνα ξεχωριστά.
Αγώνα με τον αγώνα θα αποφασίσουμε ποιον από τους 2 θεσμούς θα
ακολουθήσουμε (Β.Ελλάδος, Κύπελλο Ασφάλτου). Αν δεν υπάρξουν ατυχίες
μπορεί να ακολουθήσουμε και τους 2 θεσμούς!
R40: Τι θα άλλαζες άμεσα στα ράλλυ;
X.K: Aυτό που σίγουρα πρέπει να αλλάξει άμεσα είναι η προβολή τους.
Πρέπει να γίνει καλύτερη άμεσα. Από θέμα ασφάλειας το επίπεδο κάθε
χρόνο έιναι και καλύτερο. Επίσης ένα παράπονο που έχω από κάποιες
οργανώσεις είναι ότι δεν υπάρχει χώρος κάπου, το βράδυ πριν τον αγώνα,
ώστε να σταθμεύσουν τα οχήματα των ομάδων. Θα ήθελα να προσθέσω και
κάτι άλλο. Άκουσα φήμες ότι υπάρχουν σκέψεις στην ΕΘΕΑ ότι θέλει να μην
επιτρέψει τη συμμετοχή των αυτοκινήτων της κατηγορίας Ε στους αγώνες
μελλοντικά. Αυτό σίγουρα δεν θα μου άρεσε.
R40: Από όλα αυτά τα χρόνια στους αγώνες τί σου έχει μείνει;
X.K: Μια από τις πιο όμορφες εμπειρίες μου είναι η συμμετοχή μου στο
Ράλλυ Ακρόπολις του 1996 με το VW Golf. Από τους αγώνες γενικότερα
κέρδισα αρκετά. Κυρίως φίλους, αλλά και έγινα γνωστός στο χώρο όπως και
επίσης είχα και όφελος στο επάγγελμα μου. |
|
Κώστας Τηλιόπουλος (Κ.Τ.) |
R40: Πως αποφάσισες να ασχοληθείς με τους αγώνες;
K.T.: Kι εγώ από μικρός μου άρεσαν οι αγώνες αυτοκινήτου. Ο Χριστόφορος είναι θείος μου και τον ακολουθούσα στους αγώνες συνέχεια. Αργότερα ξεκίνησα να δουλεύω στο συνεργείο του Βασίλη Μπιλαδέρη, και αυτός αγωνιζόμενος, ώστε κάποια στιγμή, το 2004, ήρθε η πρόταση από τον Χριστόφορο. Πριν από το 2004, οι μόνες εμπειρίες που είχα από τους αγώνες ήταν η συμμετοχή μου σε έναν 10ωρο αγώνα στην πίστα Σερρών και 3 αγώνες σαν συνοδηγός του Τάκη Μανωλόπουλου.
R40: Αναγνωρίσεις και σημειώσεις για τον αγώνα. Ποιος ο ρόλος σου; Συμμετέχεις;
K.T.: Βασικά ο Χριστόφορος επιλέγει. Αλλά έχω κι εγώ συμβουλευτικό ρόλο.
R40: Εξήγησε μας με λίγα λόγια πως μπορείς να περιγράψεις μια στροφή. Όσο πιο αναλυτικά τόσο το καλύτερο ή έτσι φορτώνεις τον οδηγό με πολλές πληροφορίες; Τί πιστεύεις;
K.T.: To σωστό είναι να περιγράψεις μια στροφή όσο πιο αναλυτικά γίνεται. Εκτός αν πρόκειται για συνεχόμενες στροφές όπου εκεί δεν μπορείς να είσαι τόσο αναλυτικός.
R40: Σημειώσεις με στεγνό δρόμο και στον αγώνα βροχή, ή το αντίστροφο. Πως προσαρμόζονται σε τέτοια περίπτωση οι σημειώσεις;
K.T.: Σε τέτοια περίπτωση εγώ διαβάζω κανονικά τις σημειώσεις που κάναμε στις αναγνωρίσεις. Ο Χριστόφορος μετά, με την εμπειρία του, αποφασίζει πως θα περάσουμε.
|
|
R40: Άσφαλτος ή χώμα; Και γιατί.
K.T.: Xώμα. Στο χώμα "καταλαβαίνεις" πιο πολύ αγώνα, ενώ στην άσφαλτο το αυτοκίνητο παίζει μεγαλύτερο ρόλο.
R40: Τί θα άλλαζες άμεσα στα ράλλυ;
K.T.:
Ένα πράγμα που με ενοχλεί πολύ είναι κάποιες πολύ λάθος επιλογές λεσχών
στην σειρά εκκίνησης. Πολλές λάθος επιλογές που πρέπει να προσεχθούν
ιδιαίτερα κυρίως για λόγους ασφαλείας! Επίσης κάποιοι οδηγοί θα πρέπει
να προσέχουν λίγο περισσότερο όταν κινούνται πιο αργά για κάποιο λόγο
και τους φτάνει το επόμενο πλήρωμα μέσα στην ε.δ. Επίσης θα μου άρεσε
να έβλεπα ακόμα περισσότερους αγώνες ράλλυ σπριντ. Επίσης οι ε.δ. στα
σπριντ θα έπρεπε να είναι μικρές σε μήκος ώστε να είναι πιο εύκολες για
τους νέους αγωνιζόμενους.
R40: Mια συμβουλή προς κάποιον νέο που θέλει να ξεκινήσει τους αγώνες σαν συνοδηγός.
K.T.: Να προσπαθήσει να δέσει με τον οδηγό όσο πιο σύντομα γίνεται και να καταλαβαίνει τί διαβάζει!
R40: Μελλοντικά σχέδια;
K.T.:
Μέχρι στιγμής δεν υπάρχει κάτι καινούριο στον ορίζοντα. Συνεχίζω σαν
συνοδηγός του Χριστόφορου. Ίσως στο μέλλον να προσπαθήσω να κάνω κάτι
δικό μου. |
|
Aυτά τα πολύ ενδιαφέροντα μας είπε το πλήρωμα. Εμείς τους ευχαριστούμε
για την φιλοξενία και τους ευχόμαστε να έχουν ακόμα περισσότερες
επιτυχίες στο μέλλον.
Αν θελήσετε να επικοινωνήσετε με το πλήρωμα μπορείτε να τους βρείτε στο
κατάστημα του Χριστόφορου που προαναφέραμε το οποίο βρίσκεται στη
Βέροια, στην οδό Πιερίων 155. Το τηλέφωνο είναι 2331075172 ενώ μπορείτε
να επικοινωνήσετε μαζί τους και στο e-mail: Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. |
|
Ραντεβού στον επόμενο αγώνα για το κύπελλο Β.Ελλάδος, το ράλι ΔΕΘ στις 30 Αυγούστου.
|